Köpvillkor

Köpvillkor och info:
Betalningsalternativ i monteringslokalen: Kort, Visa, mastercard, faktura, delbetalning och kontant.


Betalningssätt:
Faktura 14 dagar privatperson och företag.
Delbetalning 0% ränta 3, 6, 12 , 24 månader
Visa kortbetalning
MasterCard kortbetalning

Vid exempel faktura eller delbetalning kan det komma att göras en kreditupplysning. Alla våra priser visas inklusive moms. Leverans för däck och fälg sker med bussgods eller DHL.


SveaWebPay Faktura:
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av CityDäck Öresund AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso


SveaWebPay Delbetala:
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

DELBETALA 3, 6, 12 eller 24 månader med 0% Ränta.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Allmänna villkor hittar du här.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.


Hämtas i butik:
Kontakta oss innan för att kontrollera att varan finns i lager och inte är slutsåld.



Leverans:


DHL:
Normal leveranstid vid lagervara 1-3 dagar. Företag: Leverans dagen efter att ordern skickats från oss, då varorna finns i vårt lager så skickas de samma dag. Utkörning sker alltid med DHL om inte du väljer att hämta ut varorna på terminalen.


Lagerstatus:
VI HAR ETT STORT ANTAL DÄCK & FÄLGAR I LAGER.

Däck & fälgar som är beställningsvaror tar endast 1-5 arbetsdagar att leverera till oss beroende på leverantör.

Vid köp av kompletta hjul ingår alltid montering och balansering. Glöm inte att efterdra hjulen efter cirka 15-20 mil. De fälgar vi säljer är inte original fälgar såvida inget annat anges.


Förlängd leveranstid:
Vi ansvarar inte för leveranssvårigheter som beror på tredje part som t.ex leverantörer, speditionsföretag m.m.

CityDäck Öresund AB tillämpar Distans och Hemförsäljningslagen.


Kunduppgifter:
Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits vid beställningstillfället är korrekt. Beställning i annan persons namn utan dennes medgivande polisanmäls.


Skydd av personuppgifter:
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall oss. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.

OBALANS & VIBRATIONER:
En eventuell ombalansering måste alltid godkännas av oss i förväg. Vi tar ej emot returer pga obalans utan överlåter ombalansering till din lokala verkstad. Observera att klistervikter ibland kan lossna från fälgarna i transport och obalans kan uppstå. Ersättning utgår med högst 100 kr/hjul och endast mot uppvisande av kvitto innehållande datum, bilens registreringsnummer, utfört arbete, och moms specifikation. Du måste ringa inom 7 arbetsdagar för reklamation av obalans/vibrationer.


Observera:
När en order skall avbokas så görs detta genom att e-posta oss på info@citydack.se alt. Telefon. En bekräftelse på er avbokning kommer att skickas tillbaka till er e-post. Vid reklamation: Vänligen kontrollera först emballage, är det skadat anmäls detta i första hand till utlämningsstället, sedan kontaktas CityDäck. OBS Kontrollera alltid att du fått rätt saker du beställt. Vid fel leverans kontakta oss för åtgärd. Hjul som varit monterade och körda på bil returneras EJ! Saker som skickas tillbaka till oss med mottagarfrakt eller annat sätt än vi angivit tages inte emot.

Kollinumret på din order skickas till din uppgivna e-post samma dag som din order har skickats från oss på CityDäck.


Reklamation av vara:
Rätt till reklamation gäller endast då felet är ursprungligt, dvs fabrikationsfel i varan i enlighet med det som är beskrivet i Konsumentköpslagen. Om felet tex består av "orunt däck", "skev fälg" eller liknande märks detta omedelbart. Du bör kontakta oss omgående om detta fel uppstår. Inom 7 dagar.

Observera även att "vibrationer", "stötig gång", "spårig gång", "vobblande känsla" är vanliga fenomen då bilar förses med stora fälgar. Lågprofilsdäck är inte lika "förlåtande" mot dåliga vägar, slitna bussningar i framvagnen och liknande. Kund ansvarar själv att sommardäck som beställs uppfyller de krav som biltillverkaren ställer på däcket enligt bilens registreringsbevis i form av belastningsklass och hastighetsklass. Vinterdäck behöver endast uppfylla bilens krav på belastningsklass. Skador som uppkommit pga ovarsamhet, stenskott, parkeringsskador, lågt lufttryck, verktyg i samband med montering/demontering eller balansering mm. omfattas inte av garanti. Transportskadade varor får ej monteras på bilen och sedan reklameras.


Ångerrätt och returer:
Som privatperson har Du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet. För att begära ångerrätt enligt distansavtalslagen måste Du först kontakta oss. Returfrakten sker alltid på din bekostnad enligt distansavtalslagen § 18 och på ditt ansvar (vad gäller, förpackning, emballage och eventuell ersättning från transportbolaget). Detta gäller självklart inte om vi skickat en vara som ej var den som kunden beställt. Tänk på att du som kund bär ansvaret för återsändningen av produkten.

Varor tas endast i retur efter överenskommelse. Vid retur av levererade varor debiteras 10 % i returavgift. Vid kompletta uppsättningar däck och fälgar debiteras 15%. Returfrakten betalar du + våra fraktkostnader då varan skickades till dig. Varorna skall vara felfria och i originalförpackning. Oemballerade varor skickas på avsändarens egen risk. Avbeställning eller ändring efter att hjulen monterats debiteras med 150,00 kr per hjul. Ändring, retur eller avbeställning debiteras med en fraktkostnad på 150 kr per vara. På varor som redan expedierats. OBS om varan är skadad vid returtillfället så debiteras 30% av totalsumman. Varorna ska levereras i det skick som du mottagit dem av oss.

Vill du ändra eller avbeställa din order? Ring oss så fort som möjligt. Du kan helt ändra eller avbeställa en order som avser däck eller fälgar sålänge din order ej har expedierats. Du kan helt ändra eller avbeställa en order som avser kompletta hjul innan hjulen har monterats.


Citat från Konsumentverket:
"Om du har köpt en vara är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du har rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att undersöka den. Naturligtvis ska du vara försiktig och inte göra en mer omfattande undersökning än nödvändigt. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten."

FALSKA beställningar polisanmäls (Ip-adress registreras) Beställning i annan persons namn utan dennes medgivande polisanmäls.


Övrigt:
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och förbehåller oss rätten till ändring. Vi reserverar oss även för prisändringar p.g.a. ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser samt slutförsäljning.